Horacio Pagani nagy vágya volt, hogy megmutassa a Porsche-nak és a Ferrari-nak hogyan lehet igazi különleges sport kocsit építeni. Ez sikerült is neki a Pagani Zondával. De ezt a nagyszerű autót sikerült neki még jobbra és precízebre alakítani. Horacio az autó építésénél csak kisebb-nagyobb beszállítókra támaszkodhatott amikor a kilencvenes évek közepén megkezdte saját (talán a világ legkülönlegesebb) autójának fejlesztését. Első nagyobb művét a Pagani Zondát 1999-ben mutatta meg a világnak. Amíg a nagy autógyárak a sebességre törekedtek, addig az argentin származású Pagani a luxusra és csak utána a sebességre. Mivel a vásárlók azóta ostromolják a megrendelésekkel a kis üzletet azért a fejlesztés nem állhatott meg. 2003-ra elkészítették a nyitott tetejű Pagani Zonda Roadstert majd 2005-re a Roadster méltó utódját a Roadster F-et. Az F változatban megjelent alakításokat már a Roadster változatában is megtalálhatjuk. Még szembetűnő, hogy az F változat AMG fejlesztésű motort kapott ami 7,3 literes V12-es és teljesítménye 650 lóerő, maximum nyomatéka pedig 780 Nm. Még az is szinte hihetetlennek tűnik, hogy 0-200 km/h-ra 9,8 másodperc alatt gyorsul, és a végsebessége meghaladja a 300 km/h-t. A jármű tömege mindössze 1230 kg. Még az is fontos, (ezt most főleg Pagani rajongóknak mondom) hogy Horacio Pagani azt is elárulta, hogy a következő alkotása 2007-re lesz kész. Valószínű, hogy a Pagani Zonda Roadster F lesz a világ legdrágább cabriója.
Írta: Gabor7
|