Nyáron szép csendben módosult kicsit az Audi A3. Megkapta a nagy Singleframe hűtőmaszkot, az átdolgozás óta az ESP besegít a kormányzásba, a hill hold assist elinduláskor meggátolja a visszagurulást.
Máskülönben minden maradt a régiben, ami az előző A3-as Audikat ismerve nem baj. Elöl változatlanul jól beállítható az üléshelyzet, tisztességesen kihúzható a kormány tengelyirányban és minden kézre esik.
Hátul kevés a hely, az azonos tengelytávú Golfban vagy a SEAT Leonban sokkal jobb a térkihasználás. Az A3-ban egy magas hátsó utas elfogadható lábtérrel és viszonylag szűk fejtérrel találkozik.
Ha már a csomagtartó térfogata közepes, legalább ügyesen alakították ki. Van például szatyorakasztó és a kalaptartó alatt hálóba aggathatjuk az összes olyan apróságot, ami egyébként csak szerteszét gurulna.
A finomított A3-ból kis sem néznék, mekkora a teherbírása, 560 kiló egy nagyobb kombinak is becsületére válna.
Az A3 biztonságos autó, ami ma már vizsgabeugró feladvány. Míg az Euro NCAP törésteszten elért 4 csillag jó szint, de ma már semmi különös, a szintén elég kemény amerikai törésteszteken nemrég kitüntették az autót.
Az A3 az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - közlekedésbiztonsági biztosítóintézet) frontális és oldalirányú töréstesztjén remekelt.
A tesztautó világos kárpitjai kiemelték a belső tér kulturáltságát. Elegánsan oldották meg a belső világítást, a plafonra szerelt lámpákkal fényárban úszik az első sor.
Olyan apróságok is hatással vannak a minőségi és igényességi összbenyomásra, mint például az ülésfűtés. Néhány autóban igen-nem állása van csak a kapcsolónak, az A3-ban 6 fokozatban szabályozható az ülés áldásos melege.
Néha azt érezzük, hogy a sok elegáns részlet helyett inkább egy pohártartóra vagy normális rakodóhelyekre kellett volna koncentrálni a tervezőknek, de az A3-mal nem volt ilyen bajunk. Gondoltak a parkolójegytartóra, zsebet találunk az első utas lábánál, háló feszül az első háttámlákon és van hova bepakolni a telefont, a bukszát.
A beköszöntött télies időben szörnyű hangok törtek elő a motortérből hidegindítás után. Igazi régimódi direktbefecskendezéses kerepelés, amit sokan egyszerűen traktorhangként foglalnak össze. Alapjárati fordulaton bemelegedve is csúnya a motorhang, de a zajártalom természetesen enyhül.
Ezzel a fellépéssel a kétliteres TDI megbukna a tánc és illemtan órán. Ahol viszont az erő és a fogyasztás számít, ott visszavág a jólfésült közös nyomócsöveseknek. A négy hengerből a turbófeltöltés és a hengerenkénti adagoló-pórlasztó elem irdatlan nyomatékot szabadít fel.
Írta: Gabor7
|