Detroitban a Mercedes új S-osztályának észak-amerikai premierjét az AMG-féle S 65-tel tették még izgalmasabbá. Úgy tűnik, az AMG mérnökei is rájöttek arra, hogy egy ponton túl értelmetlen a teljesítmény hajszolása. Éppen ezért az új S-osztály csúcsváltozatába az elődmodell duplatúrbós V12-es erőforrását építették be. Tekintélyt parancsoló, 612 lóerő teljesítményre és 1000 Nm forgatónyomatékra képes erőforrás tökéletesen elegendő ahhoz, hogy a luxuslimuzinból szupersportkocsit varázsoljon, amely 0-100km/h sebességre 4,4 másodperc alatt gyorsul, s bár az elektronika 250km/h-nál leszabályoz, de valószínű, hogy az S 65 végsebessége meghaladja a 300 km/h-t. Ilyen teljesítményadatok láttán nem csoda, hogy a kifinomult technikájú hétfokozatú automata helyett robusztusabb ötfokozatú automata váltóra bízták a nyomaték kezelését. Már 1000-es percenkénti fordulatszámon 570 Nm forgatónyomatékkal kell megküzdeni a szerkezetnek. Szokás szerint az AMG munkatársai csupán apró, de jelentőségteljes változásokat eszközöltek az autó formáján, amelyek közül az új első lökhárító és a 19 colos könnyűfém keréktárcsák emelhetők ki. Mivel az S 65-ben rejlő képességeket versenypályán lehet a legjobban kiaknázni, ezért a Mercedes-Benz is kínál a Porsche-féle stopperórához hasonló megoldást Racetimer néven. Emellet azért egy IWC Ingenieur analóg óra is elfér a műszerfalon.
Írta: Gabor7
|