A Prodrive 2004-es karácsonyi buliján Dave Richards, a fejlesztőség ambíciózus főnöke két rumpuncs között ráébredt, hogy azzal lehetne legjobban összekovácsolni csapatát, ha lehetőséget kapnának egy igazi kihívásokkal teli feladatra. Mi lenne ha a Prodrive saját autót készítene? A Prodrive-ot ismerhetjük úgy, mint versenyistállót, hiszen évekig működtették a BAR-Honda Forma-1-es csapatot. Oroszlánrészt vállaltak az Aston Martin GT-versenyautók összeállításában, és folyamatosan gondozzák a Subaru Rallyautóit is. Ezen kívül a Lotus-hoz hasonlóan autógyáraknak segítenek az egyes típusok kezelhetőségének javításában. És ekkor még nem beszéltünk olyan oldalcsapásokról, mint az együléses Tango városi törpeautó európai piacra bevezetése. E projektek egy sem akad, amely az angliai központ minden munkatársát megmozgatná, egy komplett jármű készítése során azonban óhatatlanul mindenkire sor kerül. A karácsonyi parti után alig néhány hónappal, 2005. márciusában Richards ismertette kollégáival elképzelését. Meginvitálta régi barátját, Peter Stevens-t, aki az utóbbi időben például az MG-Rover vezetőségében is feltűnt, de egykor a Mclaren F1-est létrehozó csapatban is részt vett. Stevens rövid töprengés után már elő is állt első pillantásra meghökkentőnek tűnő elgondolásával: A kizárólag Japánban kapható Subaru R1 kisautó szélvédője, tűzfala és utastér-cellája pont megfelelne kiindulópontnak. Végül tehát e mag köré épül a Prodrive sportkocsi, amelynek fejlesztése során valóban szükség volt a Prodrive csapat kreativitására, főleg amikor az R1 csöppnyi méreteiből adód helyre kellet bezsúfolni az Impreza STi felfüggesztését. A P2 ugyanis kívül belül ízig-vérig sportkocsi, olyan, aminek láttán elismerően csettinthetünk. Az alig több mint egy tonnás kétüléses 320 lóerős, 575 Nm forgatónyomatékra képes motorja segítségével álló helyzetből négy másodperc alatt jut el a 100 km/h sebességre, és akár 280 km/h sebességgel is roboghat! Itt-ott feltűnik egy-egy, a Prodrive versenytevékenysége során létrehozott új műszaki megoldás: az ALS turbójuk-csökkentő elektronika, illetve az ATD nyomaték-elosztó rendszer. Az újszülött azért kapta a P2 elnevezést, mert néhány évvel ezelőtt a Prodrive P1 néven már kínált egy Subaru Impreza tuning csomagot. A Prodrive, illetve a többi alvállalkozó és alkatrész-beszállító cég együtt működésével sikeresen végrehajtott alkotómunka első fázisa a 2005. évi karácsonyi parti előtt néhány órával ért véget: ekkor sikerült kerekekre állítani a P2-t, amelyet ezután Richards büszkén mutatott be a Prodrive teljes gárdájának. Január elején egy londoni versenyautó kiállításon a nagyközönség is megtekinthette az egyenlőre még csupán statikus alkotást, amelyet Richards márciusban már tesztelni szeretne. A P2 szigorúan egyedi darab, ám a cég közleménye szerint egy kibúvó mégis akad: Ha akad olyan vállalkozó kedvű autógyár, amely szeretne egy kisebb sorozatot elkészíteni, akkor a Prodrive nagyon szívesen segít.
Írta: Gabor7
|