Amikor azt gondolnánk, hogy a Mercedes-Benz S-osztály mindent elmondott, amit egy luxusautóról tudni érdemes, a Lexus bebizonyítja, hogy mennyire kicsinyes a fantáziánk. Míg az európai luxusautógyárak egyre jobban belegabalyodnak a lóerő-háborúba, a Lexus inkább tovább csiszolgatta ékkövét, az LS családot. A harmadik generációs változatba már 4,6 V8-as motor került, így az autó típusneve LS460-ra változott. Dacára annak, hogy a csúcs Lexus teljesítménye 380 lóerőre, forgatónyomatéka 500Nm-re növekedett, érződik, hogy Lexust tervező Toyota-mérnökök számára nem ezek a számok jelentettek központi kérdést. Talán egyetlen területen engedtek a kísértésnek: nehéz más magyarázatot találni egy nyolcsebességes automata váltó megalkotására, mint az, hogy a Mercedes-Benz 7Tronic berendezését felül kel múlni. Az LS nem hízott meg jelentősen hossza nagyjából 5méter. Újdonság viszont a nyújtott tengelytávú, 12 centivel hosszabb LS430L. Mindkét változata egyébként kisebb, mint a Mercedes-Benz vagy a BMW hasonló típusai. A felszereltsége azonban mindent felülmúl: a rengeteg elektronikus segédeszköz mellett a 19 hangszórós Mark Levinson hifi, a masszírozó funkcióval ellátott hátsó bőrülések és a hozzájuk tertozó szervomotoros zsámolyok, a fűthető kormánykerék, és az ülésbe épített testhőérzékelő a kényelem szinte már mennyei érzetét biztosítja a benne ülők számára. Míg Észak-Amerikában már ősztől, Európában csak jövőre indul az LS460 értékesítése.
Írta:Gabor7
|