Miközben a Chrysler és a Ford a kalsszikus típusaik felélesztésével sorban aratják a babérokat, addig a General Motors-nak csak a kudarc jutott osztályrészül. Eddig. Most az ígéretes Chevrolet Camaro Concept láttán úgy tűnik, rátaláltak a helyes útra. Dodge Charger, Ford Mustang nem csupán arculatépítésre kiválóak, de üzleti szempontból is sikeresnek bizonyultak. Ráadásul a Dodge még egy bőrt készül lehúzni ugyan arról a rókáról Dodge Challenger néven. A General Motors miután leállította a Chevrolet Camaro/Pontiac Firebird gyártását a Holden-alapú Pontiac GTO-val próbálta visszacsalogatni az erőgépek kedvelőit az autószalonokba. Kevés sikerrel. Végül rájöttek, hogy radikális megoldás szükséges így született meg a Ditroiti Autókiállításon bemutatott Chevrolet Camaro Concept, amelyből két-három éven belül lehet sorozat gyártású valóság. Nem kell lángésznek lenni ahhoz, hogy rájöjjünk a GM egyik Michigan államban székelő tervező stúdiójának stilisztái aprólékosan tanulmányozták az eredeti 1969-es Camarót, mielőtt a rajzasztalhoz ültek volna. Nem csupán a sziluett és a jellegzetes hullámzó övvonal maradt meg, a hangulat is stimmel. A 4,73 méter hosszú kétajtós, 2+2 személyes alkotás elöl 21, hátul 22 colos felniken gördül, hatalmas motorházteteje alatt pedig a Corvette LS2 V8-as motorja terpeszkedik. A 400 lóerő teljesítményű erőforrás működését elektronika szabályozza, amely városi közlekedésben a hengersor egyik felét lekapcsolja. Ilyenkor a Camaro akár 8 liter benzinnnel is megelégszik 100 km-es távon. A modern időket ezen kívül a 355 mm hűtött tárcsfékek és több lengőkaros felfüggesztés is jelzi. Már csak egyetlen kívánságunk maradt: A 2009 környékén debütáló Camaro új generációja a lehető leginkább maradjon hű kiváló kiindulópontjához.
Írta:Gabor7
|